Een nieuw logo

Een nieuw logo, waar moet ik aan denken?

Denk eens aan een merk zoals IKEA, Shell of Albert Heijn. Grote kans dat je direct het logo voor je ziet. Het is een goed voorbeeld van hoe logo's een sterk merk kunnen ondersteunen. Het zorgt voor herkenbaarheid. Mensen onthouden beelden beter dan woorden. Daarom is het belangrijk dat één beeld jouw bedrijf vertegenwoordigd. Mensen koppelen losse elementen makkelijker aan jouw bedrijf of product. Afhankelijk van het ontwerp zorgt het regelmatig zien van een logo voor vertrouwen, professionaliteit of sfeer. Het logo vormt samen met kleur keuze, lettertype, fotografie en andere communicatie dragers van de totale huisstijl.  

Welke keuzes maken?
Belangrijk voor het ontwerpproces is dat vooraf de doelgroep en de cultuur van het bedrijf in kaart zijn gebracht. Een logo vertelt namelijk niet alleen iets over de dienst of product, maar is ook een weerspiegeling van het hele bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan het verschil van een bedrijf dat gericht is op duurzaamheid of juist op budget aankopen.  
Richtlijnen voor een professioneel logo
- Zorg voor herhaling, dat maakt het logo herkenbaar
- Onderscheid door kleur, vorm en details
- Sluit aan bij het bedrijf en de doelgroep
- Veelzijdig inzetbaar, zowel op klein of groot formaat.

Een greep uit de eerder gemaakte logo ontwerpen